King klub az interneten


A King kártyajáték most már az interneten is játszható.
Érdekes, változatos játék.
Próbáld ki!

Tartalom

Használati utasítás kezdőknek

Programletöltés (Verzió 1.0)

Részletes használati utasítás

Játékszabályok

Szabályváltozatok

Szabálymódosítások az internetes játékban

 

 

 

 


>>> Tartalom

Használati utasítás kezdőknek

Csak akkor lehet játszani, ha működik a King-szolgáltatás az interneten keresztül elérhető szerveren. A játékosok ehhez a géphez csatlakoznak a kliens programmal (King.EXE) az IP cím (pl. 193.225.87.13), vagy domain név (pl. king.liska.hu) megadásával.

Első bejelentkezés:

  • Töltsd le a King.EXE programot.
  • Indítsd el a (kicsomagolt) King.EXE-t.
  • A szerver IP cím és a Port az alapértelmezett értéken áll. (Ne állítsd át!)
  • Jelöld be a "Nincs még felhasználó nevem" kockát és "OK".
  • Töltsd ki a megjelenő adatlapot és kattints a Megőriz gombra.
  • Ha hibásan töltötted ki, kezd újra a "Külvilág/Csatlakozás" utasítással.
  • Ha jól töltötted ki, az alábbi üzenet jelenik meg:
      >>> Becenév néven lehet csatlakozni. Jelszó nincs, változtatni kell!
      >>> A kapcsolat mexakadt

Bejelentkezés:

  • A King.EXE indításakor automatikusan megjelenik a Bejelentkezés panel, de a Külvilág/Csatlakozás utasítással bármikor újra lehet csatlakozni.
  • Ha a "Megjegyezzük a beállításokat" be van kapcsolva, akkor megjegyzi a szerver adatait, a becenevet és a jelszót, így legközelebb már az "OK" is elegendő.
  • Sikeres csatlakozás esetén a Társalgó nevű terembe kerülsz. Itt látható, kik, melyik teremben játszanak. (A Játékosok listája a Termek lista változtatásával módosul.)

Jelszócsere:

  • Az első bejelentkezéskor nincs jelszó, ezért, ha nem akarjuk, hogy mások játszanak a nevünkben, változtatni kell!
  • A Külvilág/Jelszócsere utasítással változtatható. Első alkalommal a Régi jelszó maradjon üresen.

Játék:

  • Nyiss új termet, vagy lépj be a terembe, ahol játszani akarsz (kettős kattintás a terem nevére, vagy Terem/Belépés a terembe).
  • Ülj le valamelyik üres helyre (kattintás, vagy Terem/Leül). Előtte illik megkérdezni, hogy leülhetsz-e!
  • Ha minden helyen ül valaki, kezdődik a játék. Megjelennek a lapok és a licitpanel.
  • A vállalás után megjelenik a játékasztal, ahol a kijátszott lapok láthatók (mindig az alsó a tied). A lapok ablak fejlécén megjelenik a felvevő és a vállalás.
  • Lapot kijátszani kettős kattintással vagy húzással lehet.
  • Az asztal fejlécén mindig látható hányadik hívásnál tartunk és ki következik.
  • A játék végén megjelenik az eredmény.

Üzenetek, kibicelés, elemzés:

  • Játék közben lehet csevegni egymással az Üzenet sorba írt szöveg elküldésével (ENTER), amit mindenki olvashat az üzenetek listáján.
  • Privát üzenet is küldhető (játékosoknak nem), amit csak a címzett kap meg.
  • Kibicelni is lehet (Nézet/Kibic). A kibic minden lapot egyszerre lát.
  • A lejátszott partikat később is elővehetjük (Nézet/Korábbi leosztások) nézegetés céljából.

Beállítások:

  • A Terem/Beállítások utasítással (még a terem megnyitása előtt) szabályozható, milyen bulit játszunk (hagyományos, Yar nélkül, licitálással). Egy buli hagyományosan 40 leosztásból áll (Yar nélkül csak 32).
  • Ha félbemarad egy buli, mert valaki távozott, akkor a házigazda eldöntheti, hogy helyettessel folytatódik a játék, vagy új bulit kezd (Játék/Új buli). Az új buli ajánlott, mivel legközelebb, ha mindenki ugyanazon a helyen ül, automatikusan folytatódik a félbemaradt buli.
  • Minden lejátszott parti rögzítve lesz és összehasonlítható, hogy ugyanazokból a lapokból ki-milyen eredményt ért el. Az ismételten lejátszott bulik (Játék/Ismert buli) nem kerülnek rögzítésre az adatbázisban.

>>> Tartalom

Letöltés

A kliens program, az alábbi formátumokban érhető el: (Ugyanaz a program, különböző formátumban. Ha ki tudod csomagolni, akkor az elsőt, különben a másodikat érdemes választani!) Frissítve: 2007. május 16.

>>> Tartalom

Részletes használati utasítás

A kliens program (King.EXE) utasításai a menükben találhatók, de közülük sok közvetlenül a panelekről is kiadható. A szokásos Windows konvenciók (kettős kattintás, gyorsbillentyűk stb.) mindenhol működnek.

Menük:    Külvilág   Üzenetek   Terem   Nézet   Játék   Súgó

Külvilág menü

Csatlakozás - Megjeleníti a bejelentkező panelt. Szerver - A King szerver IP címe vagy domain neve.
Becenév - A felhasználó regisztrált azonosítója.
Jelszó - A becenévhez tartozó jelszó.
Port - A king szerver belépési portja (általában nem kell változtatni).
Megjegyezzük a beállításokat - Megjegyzi a szerver adatait, a becenevet és a jelszót.
Nincs még felhasználó nevem - Csak új felhasználó regisztrálásához szükséges.
OK - Hatására felveszi a kapcsolatot a szerverrel.
Semmis - Megtartja a meglévő kapcsolatot (ha volt), és figyelmen kívül hagyja a beírt adatokat.

Sikeres kapcsolatteremtés esetén a klub társalgójába kerülünk, ahol a játéktermek listája és a kiválasztott teremben tartózkodók listája jelenik meg. Minden teremben (a társalgót kivéve) lehet játszani. A panel alsó felén az üzenetek és a jelenlévők listája látszik.

Jelszócsere - Megjeleníti a jelszócsere panelt. Régi jelszó - A korábban érvényes jelszó.
Új jelszó - Az új jelszó.
Új jelszó mégegyszer - Az új jelszó megerősítése.
OK - Megváltoztatja a jelszót és becsukja a panelt.
Semmis - Becsukja a panelt, nem változtatja a jelszót.
Kilép Kilép a kliens programból, bezárja az összes nyitott ablakot, lebontja a szerverkapcsolatot.

Menük:    Külvilág   Üzenetek   Terem   Nézet   Játék   Súgó

Üzenetek menü

Elküld (mindenkinek) Az utasítás (vagy az ENTER) hatására az Üzenet mezőbe írt szöveget elküldi a teremben jelenlevőknek. Az üzenetek listáján az elküldött és a kapott üzenetek is megjelennek. A szerver által küldött üzenetek >>> jelekkel kezdődnek. Elküld (csak egynek) Az utasítás hatására (vagy a címzett nevére kettőt kattintva) az Üzenet mezőbe írt szöveget elküldi a Jelenlévők listáján kiválasztottnak. Az üzenetek listáján a privát üzenetek *** jelekkel kezdődnek.
Játékosoknak nem lehet privát üzenetet küldeni.
Válaszidő Kiírja a szerver és a játékosok válaszidejét, másodpercekben. Használható kapcsolat esetén ez néhány másodpercnél nem lehet több. Közhír A szerver minden új belépőnek elküld egy közérdekű üzenetet (pl. az üzemeltetéssel kapcsolatban). Ez az üzenet később is lekérdezhető a Közhír utasítás segítségével. Személyes adatok Az utasítás megjeleníti a megadott játékos személyi adatlapját. A Jelenlevők listáján kiválasztott becenevet kínálja fel, de átírható akár nem jelen lévők nevére is. A saját adatlap módosítható és titkosítható.

Menük:    Külvilág   Üzenetek   Terem   Nézet   Játék   Súgó

Adatok felvétele

Az új felhasználó regisztrálásához szükséges adatfelvételi lap. Akkor jelenik meg, ha csatlakozáskor a Nincs még felhasználó nevem kapcsoló bekapcsolt állapotban van, vagy az Üzenetek/Személyes adatok utasítás hatására. A megjelölt mezők (*) nem maradhatnak üresen.

Teljes név * - A felhasználó neve.
Email * - Érvényes email cím.
Becenév * - A bejelentkezési név. Nem kezdődhet kis betűvel.
Város * - Irányítószám és város név.
Utca * - Utca és házszám.
Telefon - Telefonszámok.
Mobil - Mobil telefonszám.
Megjegyzés - Tetszőleges megjegyzés.
Az adatok nyilvánosak - Bekapcsolása esetén az adatokat mások is megtekinthetik.
Megőriz - Megőrzi az adatokat és becsukja a panelt.
Semmis - Becsukja a panelt, nem változtatja az adatokat.

Menük:    Külvilág   Üzenetek   Terem   Nézet   Játék   Súgó

Terem menü

Belépés a terembe Az utasítás (vagy kettős kattintás a Termek listájára) beléptet a kiválasztott terembe. A terempanelen az asztalnál ülő játékosok elhelyezkedése látszik, a jobb felső sarokban a leosztás sorszáma, a bal alsó sarokban a buli azonosító száma és a játék módja jelenik meg. Vissza a társalgóba Az utasítás hatására a játékos a társalgóba kerül. (Csak a társalgón keresztül lehet egy másik terembe átmenni.) Leül Az utasítás hatására (vagy az egyik üres helyre kattintva) a játékos helyet foglal az asztalnál és - a parti pillanatnyi állapotától függően - a licitálást vagy a lejátszást folytatja vagy vár az új osztásra. Feláll Az utasítás hatására a játékos feláll az asztaltól és (amíg újra le nem ül) nem vesz részt a játékban. Eltávolít Az utasítás hatására a Jelenlévők listáján kiválasztott játékos szerverkapcsolata megszakad.
Csak a házigazdának van joga eltávolítani játékosokat. (Erre néha a kapcsolat "beragadása" esetén is szükség lehet.)
Új terem Új termet hoz létre a játékos nevével jelezve. Az új terem a beállításoknak megfelelő módon jön létre. Beállítások - Megjeleníti a Beállítások panelt. Kártyaméret - Lehet normál vagy mini.
Kártyasorrend - Lehet növekvő vagy csökkenő.
Hang - Háromállású kapcsoló. Bekapcsolt állapotban csak hangjelzés, kikapcsoltban csak szöveges, szürke állapotban mind hang mind szöveges figyelmeztetéseket küld.
Kilépő kérdés - Kilépés jóváhagyás után, vagy figyelmeztetés nélkül.
Ablakok elrendezése - Megőrzi az ablakok (kártya, asztal, licitpanel stb.) koordinátáit és a legközelebbi csatlakozáskor is itt jelennek meg.
Vállalás licittel - A hagyományos játéktól eltérően az vállalhat, aki a legmagasabbat licitálja.
Yar nélkül - A buli nem 40, hanem csak 32 leosztásból áll.(Lásd: Szabályváltozatok)
Megőriz - A beállítások a legközelebbi csatlakozáskor is érvényben lesznek.
OK - A beállítások csak most érvényesek, a legközelebbi csatlakozáskor visszaáll a megőrzött állapot.


Menük:    Külvilág   Üzenetek   Terem   Nézet   Játék   Súgó

Nézet menü

Licitek Megnyitja a licitpanelt (csak licitálásos játék esetén). A korábban lejátszott partikhoz tartozó licitek a Leosztások utasítással tekinthetők meg. Leosztások Az éppen lejátszott partik eredményeit és egyéb adatait mutatja meg teljes részletességgel. Korábbi leosztások A korábban lejátszott partik adatai dátum szerint letölthetők az adatbázisból. Pontok A vállalásokért kapható pontokat listázza. Kibic Kibic állapotba vált. A kibic mind a négy lapot egyszerre látja.

Menük:    Külvilág   Üzenetek   Terem   Nézet   Játék   Súgó

Játék menü

Visszavon A licit vagy a lejátszás során a játékos kérheti a véletlenül elhibázott "lépésének" visszavonását. A visszavonás akkor lehetséges, ha az utána következő játékos hozzájárul. Ha már a következő játékos is "lépett", akkor neki is vissza kell vonnia, amihez az őt követőnek a hozzájárulása szükséges (és így tovább). Előző ütés A lejátszás során, amíg a soron következő ütéshez nem tettünk lapot, megnézhetjük az előző ütést. Ajánlat Negatív játékok lejátszása közben bárki magára vállalhat valamennyi rossz pontot. Ha az eddig már elvitt és a vállalt pontok összege eléri a 144-et, véget ér a játék és az eredmény ennek megfelelően lesz megállapítva. Az ajánlat csak egy körre érvényes, a következő hívásnál elévül. Az utolsó ajánlattevő felajánlott pontjaiból csak annyit kap, amennyi még hiányzik a 144-hez. (Tehát, ha Dáma nem játékban már elvittek két dámát és 100 pontot ajánl valaki, akkor véget ér a játék, és csak 72 pontot kap, ha eddig nem vitt dámát.) Ismert buli Újra játszható egy korábban már lejátszott buli. Az újrajátszott eredmények nem kerülnek be az adatbázisba. Új buli Elkezdi a következő bulit. Ezt az utasítást csak a házigazda adhatja ki. Amennyiben az előző buli még nem fejeződött be, akkor is új bulit kezd, és legközelebb, amikor mindenki ugyanazon a helyen ül, mint amikor a félbehagyott bulit kezdték, automatikusan folytatja.

Menük:    Külvilág   Üzenetek   Terem   Nézet   Játék   Súgó

Súgó menü

Tartalom A használati utasítást jeleníti meg. Névjegy A program verziószámát mutatja meg.

>>> Tartalom

Kérek mindenkit, hogy értesítsen a hibákról és a buli/leosztás számáról.
Minden megjegyzést, kritikát örömmel fogadok (kötelezettség nélkül!).
Jó játékot!
Liska Tibor
Tel: 20-433-1262
Emil: liskatibor@chello.hu