King klub az interneten
A King kártyajáték
most már az interneten is játszható.
Érdekes, változatos játék.
Próbáld ki!
Tartalom
Használati utasítás kezdőknek
Programletöltés (Verzió 1.0)
Részletes használati utasítás
Játékszabályok
Szabályváltozatok
Szabálymódosítások az internetes játékban
>>> Tartalom
Használati utasítás kezdőknek
Csak akkor lehet játszani, ha működik a King-szolgáltatás
az interneten keresztül elérhető szerveren.
A játékosok ehhez a géphez csatlakoznak a kliens programmal (King.EXE)
az IP cím (pl. 193.225.87.13),
vagy domain név (pl. king.liska.hu) megadásával.
Első bejelentkezés:
-
Töltsd le a King.EXE programot.
-
Indítsd el a (kicsomagolt) King.EXE-t.
-
A szerver IP cím és a Port az alapértelmezett értéken áll. (Ne állítsd át!)
-
Jelöld be a "Nincs még felhasználó nevem" kockát és "OK".
-
Töltsd ki a megjelenő adatlapot és kattints a Megőriz gombra.
-
Ha hibásan töltötted ki, kezd újra a "Külvilág/Csatlakozás" utasítással.
-
Ha jól töltötted ki, az alábbi üzenet jelenik meg:
>>> Becenév néven lehet csatlakozni. Jelszó nincs, változtatni kell!
>>> A kapcsolat mexakadt
Bejelentkezés:
-
A King.EXE indításakor automatikusan megjelenik a Bejelentkezés panel, de
a Külvilág/Csatlakozás utasítással bármikor újra lehet csatlakozni.
-
Ha a "Megjegyezzük a beállításokat" be van kapcsolva, akkor megjegyzi
a szerver adatait, a becenevet és a jelszót, így legközelebb már az "OK" is elegendő.
-
Sikeres csatlakozás esetén a Társalgó nevű terembe kerülsz.
Itt látható, kik, melyik teremben játszanak.
(A Játékosok listája a Termek lista változtatásával módosul.)
Jelszócsere:
-
Az első bejelentkezéskor nincs jelszó, ezért, ha nem akarjuk,
hogy mások játszanak a nevünkben, változtatni kell!
-
A Külvilág/Jelszócsere utasítással változtatható.
Első alkalommal a Régi jelszó maradjon üresen.
Játék:
-
Nyiss új termet, vagy lépj be a terembe, ahol játszani akarsz
(kettős kattintás a terem nevére, vagy Terem/Belépés a terembe).
-
Ülj le valamelyik üres helyre (kattintás, vagy Terem/Leül).
Előtte illik megkérdezni, hogy leülhetsz-e!
-
Ha minden helyen ül valaki, kezdődik a játék. Megjelennek a lapok és a licitpanel.
-
A vállalás után megjelenik a játékasztal, ahol a kijátszott lapok láthatók
(mindig az alsó a tied). A lapok ablak fejlécén megjelenik a felvevő és a vállalás.
-
Lapot kijátszani kettős kattintással vagy húzással lehet.
-
Az asztal fejlécén mindig látható hányadik hívásnál tartunk és ki következik.
-
A játék végén megjelenik az eredmény.
Üzenetek, kibicelés, elemzés:
-
Játék közben lehet csevegni egymással az Üzenet sorba írt szöveg elküldésével
(ENTER), amit mindenki olvashat az üzenetek listáján.
-
Privát üzenet is küldhető (játékosoknak nem), amit csak a címzett kap meg.
-
Kibicelni is lehet (Nézet/Kibic). A kibic minden lapot egyszerre lát.
-
A lejátszott partikat később is elővehetjük (Nézet/Korábbi leosztások) nézegetés céljából.
Beállítások:
-
A Terem/Beállítások utasítással (még a terem megnyitása előtt) szabályozható,
milyen bulit játszunk (hagyományos, Yar nélkül, licitálással).
Egy buli hagyományosan 40 leosztásból áll (Yar nélkül csak 32).
-
Ha félbemarad egy buli, mert valaki távozott, akkor a házigazda eldöntheti,
hogy helyettessel folytatódik a játék, vagy új bulit kezd (Játék/Új buli).
Az új buli ajánlott, mivel legközelebb, ha mindenki ugyanazon a helyen ül,
automatikusan folytatódik a félbemaradt buli.
-
Minden lejátszott parti rögzítve lesz és összehasonlítható,
hogy ugyanazokból a lapokból ki-milyen eredményt ért el.
Az ismételten lejátszott bulik (Játék/Ismert buli)
nem kerülnek rögzítésre az adatbázisban.
>>> Tartalom
Letöltés
A kliens program, az alábbi formátumokban érhető el:
(Ugyanaz a program, különböző formátumban.
Ha ki tudod csomagolni, akkor az elsőt, különben a másodikat érdemes választani!)
Frissítve: 2007. május 16.
>>> Tartalom
Részletes használati utasítás
A kliens program (King.EXE) utasításai a menükben találhatók,
de közülük sok közvetlenül a panelekről is kiadható.
A szokásos Windows konvenciók (kettős kattintás, gyorsbillentyűk stb.) mindenhol működnek.
Menük:
Külvilág
Üzenetek
Terem
Nézet
Játék
Súgó
Külvilág menü
Csatlakozás
- Megjeleníti a bejelentkező panelt.
Szerver - A King szerver IP címe vagy domain neve.
Becenév - A felhasználó regisztrált azonosítója.
Jelszó - A becenévhez tartozó jelszó.
Port - A king szerver belépési portja (általában nem kell változtatni).
Megjegyezzük a beállításokat - Megjegyzi a szerver adatait, a becenevet és a jelszót.
Nincs még felhasználó nevem - Csak új felhasználó regisztrálásához szükséges.
OK - Hatására felveszi a kapcsolatot a szerverrel.
Semmis - Megtartja a meglévő kapcsolatot (ha volt), és figyelmen kívül hagyja a beírt adatokat.
Sikeres kapcsolatteremtés esetén a klub társalgójába kerülünk,
ahol a játéktermek listája és a kiválasztott teremben tartózkodók
listája jelenik meg. Minden teremben (a társalgót kivéve) lehet játszani.
A panel alsó felén az üzenetek
és a jelenlévők listája látszik.
Jelszócsere
- Megjeleníti a jelszócsere panelt.
Régi jelszó - A korábban érvényes jelszó.
Új jelszó - Az új jelszó.
Új jelszó mégegyszer - Az új jelszó megerősítése.
OK - Megváltoztatja a jelszót és becsukja a panelt.
Semmis - Becsukja a panelt, nem változtatja a jelszót.
Kilép
Kilép a kliens programból, bezárja az összes nyitott ablakot,
lebontja a szerverkapcsolatot.
Menük:
Külvilág
Üzenetek
Terem
Nézet
Játék
Súgó
Üzenetek menü
Elküld (mindenkinek)
Az utasítás (vagy az ENTER) hatására az Üzenet
mezőbe írt szöveget elküldi a teremben jelenlevőknek.
Az üzenetek listáján az elküldött és a kapott üzenetek is megjelennek.
A szerver által küldött üzenetek >>> jelekkel kezdődnek.
Elküld (csak egynek)
Az utasítás hatására (vagy a címzett nevére kettőt kattintva) az Üzenet
mezőbe írt szöveget elküldi a Jelenlévők listáján kiválasztottnak.
Az üzenetek listáján a privát üzenetek *** jelekkel kezdődnek.
Játékosoknak nem lehet privát üzenetet küldeni.
Válaszidő
Kiírja a szerver és a játékosok válaszidejét, másodpercekben.
Használható kapcsolat esetén ez néhány másodpercnél nem lehet több.
Közhír
A szerver minden új belépőnek elküld egy közérdekű üzenetet
(pl. az üzemeltetéssel kapcsolatban).
Ez az üzenet később is lekérdezhető a Közhír utasítás segítségével.
Személyes adatok
Az utasítás megjeleníti a megadott játékos személyi adatlapját.
A Jelenlevők listáján kiválasztott becenevet kínálja fel,
de átírható akár nem jelen lévők nevére is.
A saját adatlap módosítható és titkosítható.
Menük:
Külvilág
Üzenetek
Terem
Nézet
Játék
Súgó
Adatok felvétele
Az új felhasználó regisztrálásához szükséges adatfelvételi lap. Akkor jelenik meg,
ha csatlakozáskor a Nincs még felhasználó nevem
kapcsoló bekapcsolt állapotban van, vagy az Üzenetek/Személyes adatok utasítás hatására.
A megjelölt mezők (*) nem maradhatnak üresen.
Teljes név * - A felhasználó neve.
Email * - Érvényes email cím.
Becenév * - A bejelentkezési név. Nem kezdődhet kis betűvel.
Város * - Irányítószám és város név.
Utca * - Utca és házszám.
Telefon - Telefonszámok.
Mobil - Mobil telefonszám.
Megjegyzés - Tetszőleges megjegyzés.
Az adatok nyilvánosak - Bekapcsolása esetén az adatokat mások is megtekinthetik.
Megőriz - Megőrzi az adatokat és becsukja a panelt.
Semmis - Becsukja a panelt, nem változtatja az adatokat.
Menük:
Külvilág
Üzenetek
Terem
Nézet
Játék
Súgó
Terem menü
Belépés a terembe
Az utasítás (vagy kettős kattintás a Termek
listájára) beléptet a kiválasztott terembe.
A terempanelen az asztalnál ülő játékosok elhelyezkedése látszik,
a jobb felső sarokban a leosztás sorszáma,
a bal alsó sarokban a buli azonosító száma és a játék módja jelenik meg.
Vissza a társalgóba
Az utasítás hatására a játékos a társalgóba kerül.
(Csak a társalgón keresztül lehet egy másik terembe átmenni.)
Leül
Az utasítás hatására (vagy az egyik üres helyre kattintva)
a játékos helyet foglal az asztalnál és
- a parti pillanatnyi állapotától függően - a licitálást vagy a lejátszást folytatja
vagy vár az új osztásra.
Feláll
Az utasítás hatására a játékos feláll az asztaltól és
(amíg újra le nem ül) nem vesz részt a játékban.
Eltávolít
Az utasítás hatására a Jelenlévők listáján kiválasztott
játékos szerverkapcsolata megszakad.
Csak a házigazdának van joga eltávolítani játékosokat.
(Erre néha a kapcsolat "beragadása" esetén is szükség lehet.)
Új terem
Új termet hoz létre a játékos nevével jelezve.
Az új terem a beállításoknak megfelelő módon jön létre.
Beállítások
- Megjeleníti a Beállítások panelt.
Kártyaméret - Lehet normál vagy mini.
Kártyasorrend - Lehet növekvő vagy csökkenő.
Hang - Háromállású kapcsoló. Bekapcsolt állapotban csak hangjelzés,
kikapcsoltban csak szöveges, szürke állapotban mind hang mind szöveges figyelmeztetéseket küld.
Kilépő kérdés - Kilépés jóváhagyás után, vagy figyelmeztetés nélkül.
Ablakok elrendezése - Megőrzi az ablakok (kártya, asztal, licitpanel stb.) koordinátáit
és a legközelebbi csatlakozáskor is itt jelennek meg.
Vállalás licittel - A hagyományos játéktól eltérően az vállalhat, aki a legmagasabbat licitálja.
Yar nélkül - A buli nem 40, hanem csak 32 leosztásból áll.(Lásd: Szabályváltozatok)
Megőriz - A beállítások a legközelebbi csatlakozáskor is érvényben lesznek.
OK - A beállítások csak most érvényesek, a legközelebbi csatlakozáskor visszaáll a megőrzött állapot.
Menük:
Külvilág
Üzenetek
Terem
Nézet
Játék
Súgó
Nézet menü
Licitek
Megnyitja a licitpanelt (csak licitálásos játék esetén). A korábban lejátszott partikhoz tartozó licitek a Leosztások utasítással tekinthetők meg.
Leosztások
Az éppen lejátszott partik eredményeit és egyéb adatait mutatja meg teljes részletességgel.
Korábbi leosztások
A korábban lejátszott partik adatai dátum szerint letölthetők az adatbázisból.
Pontok
A vállalásokért kapható pontokat listázza.
Kibic
Kibic állapotba vált. A kibic mind a négy lapot egyszerre látja.
Menük:
Külvilág
Üzenetek
Terem
Nézet
Játék
Súgó
Játék menü
Visszavon
A licit vagy a lejátszás során a játékos kérheti a véletlenül elhibázott "lépésének" visszavonását.
A visszavonás akkor lehetséges, ha az utána következő játékos hozzájárul.
Ha már a következő játékos is "lépett", akkor neki is vissza kell vonnia,
amihez az őt követőnek a hozzájárulása szükséges (és így tovább).
Előző ütés
A lejátszás során, amíg a soron következő ütéshez nem tettünk lapot, megnézhetjük az előző ütést.
Ajánlat
Negatív játékok lejátszása közben bárki magára vállalhat valamennyi rossz pontot.
Ha az eddig már elvitt és a vállalt pontok összege eléri a 144-et, véget ér a játék
és az eredmény ennek megfelelően lesz megállapítva.
Az ajánlat csak egy körre érvényes, a következő hívásnál elévül.
Az utolsó ajánlattevő felajánlott pontjaiból csak annyit kap, amennyi még hiányzik a 144-hez.
(Tehát, ha Dáma nem játékban már elvittek két dámát és 100 pontot ajánl valaki,
akkor véget ér a játék, és csak 72 pontot kap, ha eddig nem vitt dámát.)
Ismert buli
Újra játszható egy korábban már lejátszott buli. Az újrajátszott eredmények nem kerülnek be az adatbázisba.
Új buli
Elkezdi a következő bulit. Ezt az utasítást csak a házigazda adhatja ki.
Amennyiben az előző buli még nem fejeződött be, akkor is új bulit kezd,
és legközelebb, amikor mindenki ugyanazon a helyen ül,
mint amikor a félbehagyott bulit kezdték, automatikusan folytatja.
Menük:
Külvilág
Üzenetek
Terem
Nézet
Játék
Súgó
Súgó menü
Tartalom
A használati utasítást jeleníti meg.
Névjegy
A program verziószámát mutatja meg.
>>> Tartalom
Kérek mindenkit, hogy értesítsen a hibákról és a buli/leosztás számáról.
Minden megjegyzést, kritikát örömmel fogadok (kötelezettség nélkül!).
Jó játékot!
Liska Tibor
Tel: 20-433-1262
Emil: liskatibor@chello.hu